17/3-2013

Söndag,
ännu en vecka till ända. Veckan har bjudit på jobb, TRE! avtrillningar på samma dag, en em i Väserås, söndagsmys.

I tisdag ramla jag alltså av Contessa tre gånger på samma träning.. Första gången på tre år som jag åker av henne ! Första avtrillningen kan jag ta på mig, satt lie illa och red dåligt.. Men dom andra två ! Vi skulle hoppa längs långsidan. Räcke-två galopp språng-tre studs hinder-två galoppsprång-räcke. Kommer perfekt på räcket, två språng och tvärnitt. Ramlar av ! Hoppar ett annat hinder och sen bara studs serien men tvär nitt igen. Hoppar upp på henne gen och sen ballar hon helt ur. vill inte ens skritta över utan stod mest på bakbenen och slog med frambenen.. Fick fram henne i trav och galopp runt spåret. Måste säga att jag var riktigt rädd när hon sällde sig så..
 
Onsdag och torsdag fick hon mest ta det lugnt. I fredags var vi till Stina med henne och hennes beridare Lillstina red Contessa. Hon var bråkig då med, stodd på bakben och ville inte hoppa studsen, testade henne på enkelhinder oxå. Men med Lillstina på ryggen så vann INTE Contessa utan efter en stund hoppa dom banan på Ca 1-1,10 m :))
Vi var tillbaka med henne i går och då fick vi göra så hon stanna för att kunna säga åt henne. Även jag hoppa upp och red hoppade även studs. Har fått massa av tips och trix, ska pröva de :) Laddar för en pay and jump om en vecka på ridklubben..
Besök Stina Lilljes hemsida www.stinalillje.se

Idag skritta jag ut en sväng utan tjaffs. Hoppas det funkar nu..
Har umgåtts massa med Christian i helgen , bla shopping i Västerås och käk hos pappa nu i kväll.

Hoppas ni har haft en trevlig vecka :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback