9 Maj 2010

Ännu en helg till ända.

Lördag 8 Maj 2010
I dag var det dax att besöka Kvarn och försvaret. Åkte här i från strax innan kl sju. Han lagom fram för att checka läget. Fick fika och vart sen uppdelad i olika plutoner. Jag hamna i skytteplutonen. Där fanns oxå, skyttebefälen, skyttesoldaterna, stridsfordonsförarna och så stridsfordonsbefälen.
En härlig grupp. Totalt skulle de ta in 200 i Kvarn och just nu är 171 platser upptagna, då är det 37 tjejer och 13500 står på kö för att rycka in någon stans i Sverige.
Massa info tjatades in i huvudet och så var det lunch, efter lunchen var det dax för att prova ut kängorna. Jäklar vad stora och tydligen gjorde det inte så mindre heller. Vi skulle marscher där i från efter till ännu en info stund. Jag och tre till tog tätten med gänget efter. Ledarn räkna tydligen takte på mig med. Vi skulle gå på hällarna med hakan i vädret..
Efter info stunden var dagen över, nu väntas det inkörning i kängorna och träning till max  !!

Kan säga att jag och Emelie skratta i allafall mest. I morgon kommer det komma en rolig film.

Blev shopping i Linköping, köpte tre par skor, en klänning, ett linne. Nu fattas bara studentklänningen..
Efter shopping och info dag så var det vin mys med Michis och Maria, var ut och kika lägget på spontan crusingen med.

Söndag 9 Maj 2010
Sovmorgon !! Jag sov til 10.00. Första gången på jag vet inte hur länge.
Michaela åkte hem och jag åkjte ut till Conrad, red en sväng med Sara. Åkte hem , duscha och sen vidare till Himmeta för en promenad med Michis och Emelie. Var kvar hela kvällen hos Emelie. Blev mat och prat :)
Älskar er <3

Nu är jag trött och känner för att sova :]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback