4 Maj 2010

Ett halv år

För ett halv årsen, ganska precis på timmen. Fick jag reda på att Farmor inte skulle leva många timmar till. Det gjorde hon inte heller, jag valde att aldrig ta ett ordentligt farväl. Men jag vill inte minnas att Farmor låg på sjukhuset. Utan när hon var hemma och hade det bra. Idag är det alltså ett halv årsen. Visst att månaderna har gått fort men det har även vart dom jobbigaste i mitt liv. Jag trivs inte i Varberg och jag vill ha tillbaka min Farmor. Men det är sånt som händer i livet. Det är så jobbigt. Min Farmor betyde så mkt för mig, hon var underbar på alla viss.

Farmor fick cancer och kämpade i ett år. Hon hade vilja av stål !

Hon var den första som fick reda på att jag fick körkort. Hon var den som ville veta hur det gick i skolan, hon vart orolig över minsta lilla skadan.
Som tur var fick hon komma ner till Varberg och se hur jag hade det. Jag som som hade hoppats på att se henne här när jag tar studenten och muckar från lumpen. Men nu är det hon som ser på mig i ställe.

Men viljan jag får fram, är när jag tänker på hur Farmor kämpade.



Hur jobbigt det än är så ska jag försöka, jag lovar ..

<3


Kommentarer
Michis säger:

Elin gud vad fint du har skrivit! Började till och med gråta... (och det är sant!)



Du kommer klara allt som du kommer att göra! Studenten, lumpen och allt som kommer ske i din framtid! Du är så pass stark att du kan klara precis vad du vill! Du har alltid följt dina drömmar och mål, och som det verkar just nu så verkar du ha lyckats sky jädrans bra! :)



Jag är så jävla glad att jag har dig som min vän, det kunde ju lika gärna stoppats när vi tog farväl av Scheele.. Men vi har kontakt med varandra och det är jag super glad över!

Du är en stark, energiglad och galen tjej som bara sprider ut en massa glädje och energikickar som gör att man orkar fortsätta!



Nej du är helt klart bäs Elin!

Din farmor lovar jag är stolt övet dig eftersom hon har en sån fin och go tjej till barnbarn!



Puss Elin så ses vi i morgon! <3



Älskar dig min Elin<3

2010-05-06 | 07:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback