5 Januari 2010


Blod & -28 grader

Sov fram till lunch, då åkte jag till stallet, fodra och gjorde ordning allt. Tog in Contessa och gjorde ordning allt inför en ridtur. Då var det blod överallt. Trodde Contessa hade gjort sig illa någon stans. Men det vissa sig att jag hade ett skär sår. Vart blod överallt efter det. Men det vill inte direkt stelna när det är så kallt. Red en tur i allafall:] Hade en glad häst !!
´
Nu i eftermiddaga har jag vart hemma hos Emelie, henne mamma sa då att det var minus - 27 - 28 grader kallt ute. Folk som klagar när det är tio minus kan ju komma hit och uppleva våran värme. Fick en födelsedags present av henne. Våghals, choklad och te, så gulligt !

Jag ska i väg och fodra hästarna senare, då ska Contessa få på sig ett tredje täcke. Mamma har lovat att hon ska få ett nytt termo täcke :) Prinsessor ska ha det bra . Förmodligen får nog igång sättningen av henne vänta tills jag åker till Varberg, för varken jag eller hästen tycker det är behagligt att vara ute ;P

 Emelie & Elin -07





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback