21 April 2010

Över nu !

Hästskötarexamen är över nu, men inte för alla. Totalt blev det nio av 15 som klara det. Men vi andra är inte sämre. Jag ska göra om longeringen, vifta med spöet tydligen. Men jag var expert på foder och red väldigt bra. Dock skulle jag täna uppstittningar från backen. Nu är det så här att jag har korta ben och har ingen stor häst att öva på, så det kan de glömma. Jag och pallen är bästa vänner. Jag fick i allafall göra i ordning Towes häst Vanilla för ridning. Det skulle knoppas och linda ben. Vanilla var en av det störst hästarna som var med i går. Och inte här heller fick man använda pall. Men jag fixdet. Tog mig upp på henne för en rid tur med. Sen kom nästa moment, HÄSTBYTE ! Jag fick återigen en stor häst. Två av två möjliga lixom. Men jag bröt i hop och tog mig upp på Amigho. Avsluta ridnigen med att göra det snyggt i allafall.
Sen flöt dagen på med häst vid hand, longering, lunch, praktis foder prov och utrustnings prov. På morgonen innan ridningen hade vi teoretiskt prov.

Nu väntar tre månader innan jag kan göra om mitt moment. Men jag ska allt fixa ett diplom..

I dag har jag vart ledig. Har vart med Ögren på road tripp till både Frida och Sandra. Trevligt att kunna träffa lite folk utanför skoltid ..

Har njutit av en promenad i först solsken ,sen hagel och så solsken igen..

Nu ska jag ta och käka en macka och titta på tv.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback