28 September 2009

Då är det kankse dax att sammafatta dag 1 på praktiken.
Jag är som sagt hemma hos Stina Lillje, där jag har vart förut. Vissa saker har hänt sen jag var där , det är nya hästar som har komit och andra har flyttat. Personalen är utbyt. Men jag finner mig snabbt till rätta. Vet vad som ska göras, men ibland får jag en hjälpande hand om vad som ska hitta på.

Dagen i dag har gått rätt snabbt, har fixat hästar, ridit, fixat mat, mockat , byggt hinder i ridhuset, bytit täcken. Full fart ! Stina hra berättat om hur unghäst VM var, verkar som att det var väldigt stor tävling. Tydligen hade det stått ett gäng spekulanter utanför banan när hon red ut . Hur ofta händer det i Sverige ? Sällan.

I morgon börjar jag vid ett och sen ska jag vara med och kika på träningen i Digtuna. Vi har kommit överns om att jag ska vara med på träningarna, då jag behöver nya uppgifter. Annars tillåter inte skolan att jag är på samma ställe.

Jag och Alexandra ska ut och rida i morgon på morgonkvisten, Contessa har tagit det lugn några dagar. Vilket hon såg ut att behöva. Hon går ute mellan sju på morgonen till åtta på kvällen . Hon är van att vara ute 8-12 eller 12-16. Så hon tycker det är skönt men konstigt. Jag tycker det är skönt för då slipper hon ridas så jätte mkt ;P

Nu ska jag gå och sova, är sjukt trött !


Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback