25 Oktober 2009

Ibland funderar jag för mkt, just nu funderar jag på varför jag bloggar igentligen. Vem bryr sig vad jag tycker. Jag kan säga att jag bloggar för att minnas, minnas de bra och det dåliga stunderna. Minnas hhur det ska kännas eller inte.

Jag kom av mig i veckan om mitt bloggande, eller kankse ska säga dagbok skrivande.

I allafall så vart det en kort dag på praktiken i torsdag dag 19, jag hade huvudvärk och var allmänt seg, så efter det dagliga morgon sysslorna åkte jag hem och sov i ca 4 timmar. Vilket behövdes !
På kvällen var jag piggare och åkte till Strömsholm för att hoppa. Vilket börja med en galen häst som bara for runt på framhoppningen och bocka. Kände mig mest i vägen. Hoppa fram mkt på lilla hindret och det släppte. Hon lugna ner sig !   
På banan eller i collecting ring redan var hon spändare än vanligt. Nytt ställe där folk satt i taket ungefär. Men inne på banan släppte allt efter stoppet på andra hindret. Hon var klockren. Min prinsessa.

Hon har haft det rätt lugnt och skönt nu när hon har vart hemma. Men snart börjar sista rycket inför vinter vilan. Hon ska få lite kortare vila i år än förra året.

Dag 20 på praktiken, var alltså i fredags. Gjorde allt vanligt, red ut någon häst, hjäpte Stina när hon hoppa, gjorde lite APU uppgifter, fånga en galen gammal ponny som levde loppan.

På kvälllen var jag till Kungsör, vi kolla på Idol och Kenny Starfighter ") Rätt bra film !

I går så var jag inte hemma förens på eftermiddagen då det blev lite sovmorgon.

Var till stallet och fixa.

Var hem till Emelie och titta på Dansbandskampen och Körslaget, hoppa mellan kanalerna ;) Dansbandskampen är lixsom inget för mig. Haha.
Snacka massor av skigt och pratat lite om Sälen. Efter nyår blir det en tripp upp ditt.
Så i år ska jag vara hemma på nyår, första gången på säkert tre - fyra år. Brukar alltid vara i Sälen över nyår, men nu blir det efter i ställe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback