4 och 5 November 2009


Tyvärr blev det ingen uppdatering i går, det har sina orsaker och jag ska berätt för er.

Endel onsdagar har vi riktig sovmorgon, jag sov någon timme extra och sen begav jag mig till stallet. Skritta ut på Contessa en sväng. Blåste storm!  Hade lektioner som vanligt + stalltjänst.

Efter stalltjänsten hjälpte jag Sofia att klippa hennes nya häst. Då börjar allting.
Farmor som har vart sjuk i ett år hade inte många timmar kvar att leva, där är jag 45 mil från min familj och släkt. Det tar minst 4 timmar hem. Börja planera att vilket tåg jag skulle ta hem, blev bestämnt att jag skulle åka hem torsdag morgon. Hinner inte mycket mer än att prata lite med stallpersonal att jag lämnar min häst kvar för att åka hem.
Så får jag beskedet att Farmor har tagit sista andetaget.
För mig lättar en sten från hjärtat, det var så skönt att höra. Men det känns så overkligt. Jag kan fortfarande inte förstå, vad som har hänt. Men det jag vet är att Farmor hade en jäkla vilja och ett hjärta av stål. Hon levde med cancer i mer än ett år ! Hon hade somnat in och inte haft något ont. Ida var och sa hejdå en sista gång till Farmor i går. Så bra gjort av henne. Jag känner att jag inte klarar att göra det. Jag vill minnas Farmor när hon mådde bra, jag klarar inte av och se henne sova på ett sjukhus. Det finns inte i mina tankar..

Farmor, tack för allt du gjort för mig :) <3 Du betyder så mkt för mig.


Nu på höstlovet så har jag känt nått konstigt och nu vet jag nog vad det var. Jag kände på mig att farmor inte skulle leva så länge till.
 Nu har jag bearbettning fasen kvar.. Vet faktis inte hur länge jag blir kvar hemma, just nu känns det som jag skulle kunna gå till skolan. Men jag tror att jag ska bryta i hop om jag fick press på mig. Det är så jäkla jobbigt att känna så här. !

Måste TACKA alla som hjälper mig med Contessa. Bla skolan och Nathalie :) Tack.
Alla som har hört av er, ni är så söta <3



I dag så har jag åkit tåg och träffat Morfar, Mamma och vinkat till Ida. Nu är jag hos pappa :]


Ta hand om er !!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback