10 November 2009

Dagen är förbi .

Börja med hoppning i morse, eller hade stalltjänst först då jag red i tredje gruppen.
Hoppa bana , i början var Contessa lite loj mer lat. Men sen när vi börja hoppa så tände hon till. Hon vill hoppa på fart men det går faktis inte alltid att göra det. Hoppa inte så jätte mycket, jag kände mig inte så laddad heller. Man kan inte alltid vara på topp. Annelie sa i alla fall att spänsten finns, teknink med om jag hjälper henne, viljan finns , men hon är lite snurrig. Inte alla hästar i stallet.

Efter hoppningen och lunch stalltjänsten klippte jag henne.. Hon var ett monster utan dess like, helt galen.. Gick jätte bra att klippa mage, rumpa, BENEN och ryggen. Halsen ville hon inte riktigt. Så Frida kom och vi skulle bremsa, det var då monstret kom fram ! Hon var vild. Men vi fick klippt henne i alla fall, inte så vackert men det får duga.

Nu i kväll har jag och Nathalie kollat på Ullared, sen var vi till Himledalen och kolla när Frida träna. När vi kom hem var det att se Andra avenyn ..

Nu väntar sängen snart och lite sovmorgon i morgon :}




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback