20juli2008

Vädret var inte att lita på i går..Suck.
Hade lagom komit en halvtimmes skrittväg hemi fårn när det börja SPÖregna, vände och skrittade halvtimmen hemåt i spöregn, inte lättade regnande utan det vart bara värre.
När man kommer hem är det frid och fröjd igen, gör ordning onrad och släpper ut han.. Plockar ordning allt sen när jag ska åka hemåt å blixtra det och åska och åter igen REGNA..
Plocka in hästarna, men inte hade de någon lust att följa med in, icke sa nicke.. Var bara att traska ut i hagarna och hämta dom..

På kvällen övningskörde jag och så var vi till stallet och kvälls fodra.

Idag så tog jag en lång sovmorgon sen var jag ut till hästarna, börja lagom regna när jag kom till stallet, tog in conrad och fixa honom.. Då vräker det ner regn, jaha, bara att plocka av han grejerna för i det här vädret tänker jag inte rida..Men då slutar det och på med grejerna och ut i paddocken..Red ca en timme och då var det uppehåll..
När jag släpper ut Conrad i hagen börjar det regna IGEN. Men hästarna verkar trivas bättre i regnet än vad en annan gör..

Nästa vecka har dom iallafall lovat sol.. Man kan väll hoppas på att det stämmer..
Fast jag jobbar ju i veckan såjag sitter ju inne hela dagen, så då kan det gott å väll regna..

Ne om man ska sova nu så man orkarupp runt sju snåret i morgon.*GÄSP*

Gonatt.

Kommentarer
Pauline säger:

Vi ska nog bo i en källare i stan typ.. inte så käckt! delar dusch med en annan :( ni då?

2008-07-21 | 18:36:01
Bloggadress: http://paulinejerstell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback