18juli2008

GUD vad veckorna går fort..
Det är ju bar för då är det dax för Varberg.. Jag längtar som aldrig förr :D Fast inget slår året på Thulegatan..

Den här veckan har jag som sagt vart ledig, rätt skönt men man får dåliga vanor av de..

Var i allafall ut till pappa måndag-onsdag.. Skulle vara snäll och klippa gräset i måndags, satt där och körde som bäst när det börja regna, äsch tänkte jag lite regn har ingen dött av och gräs mattan är fortfarande torr.. Till slut var jag tvungen att ge upp och tur vara väll de , annars hade jag regnat bort.. Himlen öppna sig riktigt ordentligt..

Tisdag klippte jag klart gräsmattan, det tar ca tre timmar att klippa gräsmattan :P J*vlar vilka bromsbett jag har fått..Inte mkt kvar av mina bruna ben längre, blir så när det knappt är något sol och massor av bromsar..
Var ut med Kasper i skogen en stund på kvällen..

Onsdag Farmor och Farfar var på besök.. Innan dom kom så vart vi utan ström, var utan ström i lite mer än en timme, lite tråkigt när man hade tänkt bjuda dom på kaffe, men strömen kom tillbaka efter att dom vart hos oss ca 10 minuter :) Så kaffe fick dom allt :P

Idag Fredag så gick jag upp i skaplig tid för att hovslagaren skulle komma, snabb som sjutton var han när han skodde :/ Monster till häst var Conrad, ville inte stå stilla. tror ni inte att hovis orkar hålla mig om jag står på två ben?!

Nu på eftermiddagen var det dax att dra sig till stallet igen, massören var ut och gav honom en timmes massage.. Det verkades vara uppskattat, man blir lite avensjuk.. Jag vill med ha massage..
Han hade inga konstigheter i muskulaturen, skönt de.Han kändes konstig på nått ställe men det var typiskt hopphäst "fel" Inge direkt ont ont.Både jag och Alexandra förstod att han kändes lite "fel" i baken, inte konstigt som han öppnar upp när han hoppar.. Lite trimmning i lydnaden så ska vi bege oss ut på nya höjder :D ska bli kul.

Nu är nästan alla papper klara om körkorttillståndet, Jag och mamma får ut och köra nu.. Pelle hade fått fel elev, de hade skrivit fel på mina fyra sista i personnumret *lyckat* Så jag hade blivit kille.Tänk han som får papper om att han får köra med Pelle ;/ Han lär undra vad som har hänt.. Hehe

nu i kväll har jag läst lite teori, det mesta känns så självklart ;} Men man ska nog inte vara så tuff när det väll blir prov..

Puss å Kram


Regn Regn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback